Blog - mouk.cz

Blog o výrobě webových stránek, PPC a SEO optimalizaci a mnoho dalšího časem ;-)

Neofiální testovací betaverze blogu - pracujeme na tom

Stavba kolejiště TT - část I. Plánek a rám

Stavba kolejiště TT - část I. Plánek a rám

09. 03. 2015 | kategorie: TT


Návrh, plánek a výroba rámu kolejiště - začínáme stavět! Návrh, plánek a výroba rámu kolejiště - začínáme stavět!

Nejprve je nutné mít představu jak bude kolejiště vypadat - mít plánek kolejiště, představu o krajině a elektrickém zapojení. Ale vezmeme to od začátku, kdy už máme tedy plánek i představy. :)  Důležitou záležitostí je zvolit si konstrukci rámů a vůbec celého kolejiště. Zde je pár rad..

Doporučuji: Stavit kolejiště z lehkých univerzálních modulů.
Proč právě z modulů? Moduly vzhledem ke svým poměrně malým rozměrům se dají lépe skladovat, čímž nepotřebujeme spoustu místa pro uložení celého kolejiště. Takto postavené kolejiště lze bez větších problémů přestěhovat z místa na místo i v osobním autě..

Internet je plný inspirace - ale já jsem dal přednost plánku již postaveného a ověřeného kolejiště, abych tím předešel případné problémy... Také si dovoluji doporučit použití profilového (flexi) kolejiva. Je nutno říci, že když už chceme utrácet za kolejiště - není dobré šetřit právě tady - vzhled kolejiště pak bude úplně jinde než se starým typem kolejí (tzn U profil)

Rám a krajina
V případě stavby na jednotlive moduly je důležité dobře rozmyslet rozměry panelů. Důležité je rozložení kvůli umístění vyhybek, přestavníků buddov atp.

Zde se ještě více než jinde se vyplácí vědět dopředu co bude, co čekat a hlavně jak to bude! (elektrika, konektory pro pojení panelů, ovladání přestavníky, budovy..) Plánek jsem osobně tisknul a zároveň muchlal a vyhazoval hned několikrát, a dlouhá léta jsem hledal místo - kam to vlastně umístit. Takže kvůli místu jsem zvolil tvorbu modulů.
Nohy rámu - rám často pak při stavbě nahrazuje stůl :) měl by něco vydržet (důležitý je přístup při stavbě)

Co budeme potřebovat?

  • zakoupené kolejivo (doporučuji profilové a flexi - U profil bych již nepoužil)
  • zakoupené vyhybky a vodiné spojky pro případ profilolového kolejiště
  • materiál a komponenty pro savbu krajiny, elektrické prvky, polystyren, karton, konektory, dráty, pájku, cín, kalafunu a další nástroje.. (čas pořídit si aku vrtačku :)
  • nezapomeneme na posyp a dostatek Herculesu (doporučuji zakoupit v nějakém normálním krámku než v nějakém řetězci.. budete koukat kolik uštříte a taky kolik lepidla budete potřebovat! )
  • budovy (nadrážní i městské + žárovky na osvětlení - idealně SMD diody)
  • hodně místa a času :)

Osobně jsem začal rámem a pak následovalo tvoření krajiny a osazení kolejivem. V mém pípadě jsem plán rozdělil na 2 moduly. Pro každý modul jsem udělal rám(smrkové lišty) + nohy (IKEA). V celku jednoduché a řekl bych i levné a rychlé řešení. Následovalo tvořit postupně krajinu a další části kolejiště. (více v dalším z článků seriálů)
Z této doby stavby kolejiště přikládám jen pár fotografií... Více fotografií naleznete v dalším článku: Tvorba detailů krajiny.


Líbil se vám tento příspěvek? Můžete ho také sdílet!

google+

1 komentář  
IP: 79.98.72.157
??? | 20. 08. 2017 03:33:07
později přidám nějaké fotky

Jsem ten kdo Vám udělá nový web!

Objednávejte/poptávejte telefonicky na čísle +420 777 079934, e-mailem na info@vyroba-www.cz
nebo využijte náš formulář napište nám zde. Budeme Vás kontaktovat do 24 hodin a nabídneme Vám termín, pokud neuvedete svůj.

© 2016-2018 vyroba-www.cz